登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

省实老三届

★感恩省实,难忘省实,我们共同度过的校园生活★

 
 
 

日志

 
 

儿子写在母親节的一封信(霞)  

2016-05-11 09:19:53|  分类: 远方的霞 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang

儿子写在母親节的一封信
 

今年母親节那天,儿子Gary 在脸书 (Facebook) 上,写了一封信给我, 使我十分感动。


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang
 

Dear Mommy,

   Thank you for all the patience, kind words and support throughout my life.  Sometimes, I like to think I know more than you, but you always have lessons for me to learn.  Sometimes, I think you're wrong, but you're always right.  Sometimes I think you don't understand me, but you understand me more than myself at times. 

  ……

 

親爱的妈妈:

    谢谢你一直以来,用耐心、宽容、贴心和鼓励,支持了我的成长! 

    很多时候,我以为,我已经懂得了许多,但往往,你给我的教诲却使我认识到自己还有许多不知;

    很多时候,我以为,你的看法或做法是错的,但往往,事实证明了你的正确;

    很多时候,我以为,你不明白我,但往往,我发现你了解我比我自己还清楚得多。

    ……


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang
 

……

  You always know what to say to put my mind at ease and to make me take a step back to appreciate the goodness and happiness in life.  I love and appreciate you.

love,

Gary

 

……

    你总是能及时恰到好处地宽慰我使我在遇到纠结的事情时能梳理情绪用冷静的头脑去审视进而采用积极的、宽容的、开心的心态去面对生活。谢谢你,親爱的妈妈,我爱你!

爱你的

                                 Gary


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang
 

我在脸书上,回信给孩子:


My dearest Gary,

  You are the joy and happiness in my heart   Having you and Jen , you two beautiful children  in my life are the most wonderful things happen to me.儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 I'm so grateful!

   As the old Chinese speeches, the elder one would say to the young ones: “I have eaten more salt than you have eaten rice” or “I had walked over more bridges than you walked on roads” ,儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 but I truthfully believe that I had learn a big deal from you and Jen through all your growing times !

  ……

 

我最親爱的Gary:

    你是我心中最大的快乐,有你和Jen两个可爱和美丽的孩子,是我一生中最幸福的事情,我万分感恩儿子写在母親节的一封信儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届

    中国有句年长者总喜欢说道年轻人的古话,“我吃过的盐比你吃过的米要多”,或者说 “我走过的路比你走过的桥要多”,儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届  但我却深刻地体会到,在你们成长的过程中,从你们身上,我学习到了很多!

    ……


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang
 

  ……

  So many times ,I was amazed and stimulated by the words ,opinions, actions came from you two young ones, that opened up my mind and made  me think and do better to be not only a good mother but also  a better human being ! Thank you my dear children!

  ……


    ……

    很多次你们的一句话一个看法一个意见一个行为让我惊奇让我思考让我感动使我认识到我不仅应该成为一个好妈妈而且我应该成为更好的一个人!

谢谢你们,我親爱的孩子!

……


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang
 

……

Medical school and dental school are hard and long period time to go through! I made a goal "to be the best doctor in the profession" to encourage myself went through those long tough schooling days. Now, you are going on the path that I did , I'm very proud of you 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 !

……

 

……

医学院、牙学院的学习,是艰苦又漫长的过程。我当年以立志成为“最好的医生”为目标,鼓足勇气,经历和完成了那些艰难岁月。现在,你正经历着我曾走过的路,我确实为你感到骄傲 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 

……

儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang

……

Hey, dear young Dr. Gary , please hang on and learn as much as you can from your school, because pretty soon you will be out here or there to compete with me “the best dentist in town ” ! I'm sure take time you will do better than I do ! That will be lots of fun 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 !

……

 

……

年轻帅气的Gary医生请不要泄气抓紧一切机会在医学院里学习可以学习到的东西因为很快你就要走出医学院大门走入现实中相遇和挑战像我这样的城里最好的医生不过我相信不久的将来你是一定会超越我的想到此这是多么令人振奋 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 !

……


儿子写在母親节的一封信 - xia - xiajengang

  ……

Love 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届 ,

Mama

 

     ……

    深爱你的 儿子写在母親节的一封信(霞) - 广东实验学校 - 省实老三届

                             妈妈


                                             

  评论这张
 
阅读(535)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018